14.03. 2016 Článek
Co vlastně podporovateli projektů crowdfundingová kampaň přinese?
Poslední dobou jsme publikovali několik článků, které vyjmenovávaly a vysvětlovaly výhody a úspěchy crowdfundingu z pohledu autorů projektů.
Pokud bychom měli hlavní benefity shrnout, určitě by se jednalo o:
– Získání potřebného kapitálu pro realizaci projektu
– Validace konceptu a de facto okamžitá zpětná vazba
– Využití crowdfundingu jako netradičního, ale efektivního marketingového a PR nástroje
– Limitace rizik spojených s vývojem nového produktu nebo služby
– Získání kontaktů
Pak jsme si ale uvědomili, jak málo se zabýváme druhou stranou rovnice, tedy podporovateli projektů respektive investory. A protože ani hledání na webu (českém i světovém) mnoho jasných a srozumitelných odpovědí nepřineslo, připravili jsme ve spolupráci s portálem Penězdroj seznam hlavních benefitů z pohledu podporovatelů crowdundingových projektů:
Získání odměn – odměna v nejširším slova smyslu je základním benefitem u většiny crowdfundingových projektů. Odměny i jejich hodnota se liší podle typu projektu a podle výše přispěné částky – u „equity“ projektů je odměnou podíl ve společnosti, u „reward“ projektů je to většinou vznikající produkt/služba doplněný o něco, co běžný zákazník nedostane, u „lending“ projektů je to úrok, atd.
Pomoc ostatním – druhým nejčastějším důvodem, proč podporovatelé přispívají na projekty, je ochota a potřeba pomáhat ostatním. I podle našich zkušeností je skutečně pěkný pocit, když Váš příspěvek pomůže s realizací něčeho nového, zajímavého a užitečného.
Stát se součástí komunity – člověk přirozeně tíhne k lidem podobného smýšlení. Proto není překvapením, že se nad jednotlivými projekty schází podporovatelé se stejnými zájmy, hodnotami a názory. Čím jsou autor projektu a komunita kolem něj aktivnější, tím větší pocitovou hodnotu tento benefit má.
Podpora vizí a myšlenek – myslíte si například, že v ČR a potažmo v EU je spoustu zajímavých startupů, ale nedostává se jim ani zdaleka takové podpory jako v USA? Chtěli byste to změnit? Pokud ano, každý crowdfundingový příspěvek Vám bude přinášet dobrý pocit z podporování vyšších cílů.
Jiří Panuška
http://startupisti.cz/proc-podporovat-crowdfundingove-kampane/
25.05. 2016 Crowdfunding
Co je aktuálně H-Y-P-E? BUZZWORDS.07.04. 2016 Projekt
PODPOŘTE VYDÁNÍ KNIHY: Po stopách lovců velryb v severním Pacifiku03.04. 2016 Projekt
Vzdělávací sociální síť Nooledge je výuka i příležitost investovat15.03. 2016 Projekt
Nooledge dává možnost koupit si kousek startupu10.03. 2016 Rozhovor
Jakub Pacanda: Chci mít z Česka technologickou velmoc09.03. 2016 Rozhovor
Penězdroj/Fundhall - Jan Sedlák16.02. 2016 Crowdfunding
Banky musí pochopit nový svět. Jinak jim byznys ukradne #fintech06.02. 2016 Crowdfunding
Český crowdfunding v roce 201527.01. 2016 Projekt
Prvotní časák XEROX vznikl jako výsledek týdenního komiksového workshopu, ten vedl Vladimir 518, prozradili autoři nového časopisu, který už je mnohem dál23.01. 2016 Crowdfunding
Crowdfunding je v Česku populární, lidé rozdali desítky milionů korun22.01. 2016 Projekt
Úspěšný projekt na crowdfundingovém portálu Penězdroj – komiksový magazín XRXmag21.12. 2015 Crowdfunding
Crowdfunding: chcete ovlivnit, kam půjdou vaše peníze?21.12. 2015 Startup
Startupy v roce 2015: Hokejky, dospívání a konec legrace07.12. 2015 O nás
Lidé na Penězdroji financují první projekty01.12. 2015 O nás
Penězdroj dal peníze na první projekty23.11. 2015 Rozhovor
Rozhovor s autory projektu Penězdroj23.11. 2015 O nás
Ryze český crowdfundingový portál Penězdroj.cz spuštěn18.11. 2015 O nás
Dobré nápady podpoří Penězdroj17.11. 2015 Projekt
ZÁPISNÍK: S obry, troly a bez mozkomíšních tekutin03.11. 2015 O nás
Nový ryze český crowdfundingový portál Penězdroj.cz oficiálně spuštěn do ostrého provozu