Penězdroj
Založit   Podpořit   O Penězdroji
Na Penězdroji se rozjelo financování prvních projektů

01.12. 2015   Tisková zpráva

Na Penězdroji se rozjelo financování prvních projektů

Od 27. října, kdy byl spuštěn Penězdroj jakožto první kombinovaný crowdfundingový portál, uběhl již více než měsíc. Co se zde během této doby událo?

Zatím nejúspěšnějším projektem je, na jednu stranu očekávaně, na stranu druhou však možná i trochu překvapivě, Penězdroj sám. Plzeňská společnost Fundhall, jež portál založila, totiž nabídla veřejnosti k odkupu 15procentní podíl v celém projektu, a to za 750 tisíc korun. Původně byl nabízen podíl 10procentní, pro velký úspěch však byl navýšen.

Jde tak o první equity projekt podpořený formou „davového financování“. A to nejen na Penězdroji, ale s velkou pravděpodobností i v českých luzích a hájích obecně. Jak již totiž bylo řečeno, je Penězdroj portálem kombinovaným, což znamená, že kromě projektů, jež drobným dárcům nabízejí odměnu v podobě zboží či služeb (reward) a charitních projektů (donation), nabízí jako vůbec první v ČR také možnosti podílového investování (equity).

Tento zmíněný projekt by ovšem nebyl takto úspěšný, pokud by se na webu nacházel izolovaně. Nikdo by totiž nechtěl podíl v pasivní firmě, která světu nic nepřináší. To ovšem není případ Penězdroje, na němž se jen v prvních pár dnech po jeho spuštění rozjelo několik velmi zajímavých projektů různých „žánrů“ a zaměření.

Z charitativních projektů financovaných formou „donation“ lze zmínit třeba ten s názvem Elektrický vozík pro Janinu, který si klade za cíl vybrat částku přesahující 100 tisíc korun pro matku dvou dětí z Klatov, jež zůstala po nepovedené operaci sluchového nervu odkázána na invalidní vozík.

Dnes již úspěšně zafinancovaným projektem je komiksový magazín XRXMAG (dříve XEROX), jehož autorům se nakonec podařilo vybrat dokonce více peněz, než původně zamýšleli. Tentokrát se jedná o projekt typu „odměna“ (reward), jehož fanoušci mohli získat dárek dle výše poskytnutého příspěvku.

Penězdroj se při výběru podporovaných projektů zaměřuje na kvalitu a nikoliv na kvantitu, což znamená, že jeho tým vybírá zveřejňované projekty tak, aby bylo dosaženo co nejvyšší míry úspěšnosti. Ta je stanovena procentem projektů, jež ve stanoveném čase (zpravidla do jednoho až dvou měsíců) dosáhnou předem stanovené částky. Ta na rozdíl od času není nijak omezena, ovšem zpravidla se jedná o desítky až stovky tisíc korun.


Stáhnout PDF
Zpět
Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.