Příběh jménem Penězdroj
Vážení investoři, děkujeme za Váš zájem o crowdfundingový portál Penězdroj. Pokud se po přečtení následujících řádků rozhodnete, že do našeho nápadu budete investovat, stanete se součástí podnikatelského příběhu, který se začal psát v červnu 2014. Tehdy si totiž jeden z našich zakládajících společníků poprvé v životě přečetl časopis Forbes. A byť následující texty nejsou reklamou na tento časopis, musíme redakci Forbesu poděkovat za inspiraci, díky které Vám můžeme po téměř roce a půl intenzivních příprav představit portál Penězdroj.
Při přípravě Penězdroje a při sestavování celého business plánu společnosti Fundhall s.r.o. (která portál vlastní a která bude cílem Vaší případné investice) jsme se od začátku drželi jedné základní myšlenky. Tou je naše neotřesitelné a absolutní přesvědčení, že všechny DOBRÉ nápady by měly mít šanci na úspěch. Ze začátku jsme byli motivováni snahou dokázat, že jsme schopni dát dohromady podnikatelský projekt, který bude vydělávat peníze. Nicméně postupně jsme si uvědomili, že dosáhnout podnikatelského úspěchu je pouze jedním z našich cílů. Dalším je touha vidět kolem nás spoustu skvělých, zajímavých, úspěšných a hlavně realizovaných nápadů, ať už komerčních, kreativních, neziskových nebo charitativních.
Nejen proto věříme, že: „Každý dobrý nápad má mít šanci na úspěch.“ Zároveň jsme přesvědčeni, že se nám podařilo připravit službu, která pomůže všem talentovaným lidem s dobrým nápadem, a která přinese reálné finanční zhodnocení Vám, našim budoucím investorům.
Obchodní a investiční příležitost
Crowdfunding je fenoménem posledních let, který vznikl na základě jednoduché potřeby: získat počáteční kapitál na realizaci nejrůznějších nápadů a projektů. Klasičtí poskytovatelé kapitálu, jakými jsou třeba banky, sice mají ve financování neotřesitelnou pozici, ale pro začínající podnikatele jejich služby jsou většinou nedostupné. Mezeru mezi potřebou a nabídkou začali postupně vyplňovat „business andělé“ a „venture kapitálové fondy“, nicméně to stále nestačilo. A tak, jak už to bývá, se obrátili lidi přímo na lidi. A v tom tkví základní myšlenka a největší krása crowdfundingu: každý člověk, který chce realizovat svůj nápad, se automaticky obrátí s prosbou o pomoc na své nejbližší, nicméně díky internetu a moderním (sociálním) médiím může oslovit i spoustu dalších lidí. Ti jsou často ochotni přispět výměnou za malou odměnu či malý podíl na vznikající firmě a zároveň se často stanou i prvními a nejvěrnějšími zákazníky/uživateli budoucího produktu.
Během posledních 5 let získal crowdfunding pozici druhého největšího a zároveň nejrychleji rostoucího způsobu financování nových nápadů. A podle všech odhadů a předpokladů se během jednoho až dvou let dostane na první příčku, jak je vidět na níže uvedeném grafu. Naše obchodní příležitost stojí na několika předpokladech:
1) Crowdunding rychle roste a poroste pravděpodobně i nadále.
2) Očekáváme, že se světový trend rozvoje crowdfundingu plně promítne v České republice do 3 let.
3) Na české crowdfundingové scéně zatím chybí možnost investovat přímo do začínajících firem, tzv. „startupů“.
Proto jsme připravili Penězdroj a jako první umožníme více modelů financování včetně tzv. „equity“ neboli přímých investic do firem.
Pro Vás, jako pro potenciální investory, jsme připravili prezentaci business plánu a finanční shrnutí (samostatné přílohy), které Vám vysvětlí, co všechno Vaše investice umožní. Nemáme malé cíle. Kromě českého portálu Penězdroj.cz chceme na stejném principu připravit i světový portál Fundhall.com. Dále chceme vybudovat oběma portálům komunitu profesionálů i nadšenců, kteří budou pomáhat autorům projektů realizovat jejich nápady, plánujeme připravit e-shop s crowdfundingovými produkty, atd.
Cílem je splnit finanční plán společnosti Fundhall s.r.o. tak, abychom Vám mohli nabídnout do roku 2020 čtyřnásobné zhodnocení Vaší investice. Přesto prosíme, nezapomeňte, že i my jsme startupem, a že investice do nás je investicí rizikovou.
Co od Penězdroje očekáváme a jak bude využita Vaše investice
Penězdroj, jako první z produktů společnosti Fundhall s.r.o., má sloužit jako výkladní skříň našeho podnikání. Naším cílem je, aby se jednalo o perfektní službu, která naplní finanční (viz. níže) i nefinanční (viz. Příběh jménem Penězdroj) očekávání, která od portálu máme. Postupně by naším portálem mělo projít ročně až 400 projektů (různých typů). Autorům projektů chceme poskytnout maximální servis (bezplatný i placený), abychom jim pomohli jejich nápady realizovat. Očekáváme, že projekty umístěné na našem portálu budou mít vysokou úspěšnost jak při vybírání cílové částky, tak (a to hlavně) v reálném životě.
Naší největší investicí jsou lidé. Abychom byli schopní realizovat náš podnikatelský plán, potřebujeme během 2-3 let vytvořit pětičlenný interní tým projektových manažerů, kteří budou mít na starost zejména provázet autory projektů od přípravy, přes crowdfundingovou kampaň až (v případě zájmu) po realizaci jejich nápadu. Na vybudování tohoto týmu bude využita větší část Vaší investice. Zbylá část bude použita především na marketingové a PR aktivity, protože jak jsme již zmínili, budování crowdfundingu v ČR je stále teprve na začátku. V našem finančním shrnutí najdete částky, které již byly proinvestovány a částky, které hodláme investovat v budoucnosti. Kromě Vaší „crowdfundingové“ investice intenzivně pracujeme i na získání většího „andělského“ investora, který by nám pomohl se dále rozvíjet.